Kalevalajuhla ke 28.2.2018 klo 17-19

Kalevalajuhla ke 28.2.2018 klo 17-19 Oulun pääkirjaston Pakkalan salissa, Kaarlenväylä 3.

Oulun Kalevalaiset, Oulun Ympäristön Kalevalaiset naiset, Oulun Karjalaseura, Pohjois-Viena-seura ja Oulun Seudun Kainuulaiset kutsuvat juhlistamaan kansalliseepostamme Kalevalaa.

Luvassa on musiikkia, runoja, sopivasti puheita ja tunnettujen kasvojen näkemyksiä Kalevalasta ja siitä, keneen hahmoista he samaistuvat. Olemme haastaneet mukaan muun muassa Oulun kaupunginvaltuutettuja.

* Tervetulosanat
* Teuvo Pakkalan koulun kuoro esittää kalevalaisia lauluja
* Kalevalaisia säkeitä, Heljä Rahikkala
* Vienankarjalainen tietäjä, Sami Kallio
* Leena Partanen Trio musisoi
* Kalevalainen haaste
* Loppulaulu

Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Vapaaehtoisen käsiohjelman ostamalla (5 euroa) osallistuu arvontaan. Palkintoina ovat Kalevala vienankarjalaksi, Välke-Koru ja Kalevala Korun vuositaulu 1992.

Kalevalajuhlassa voi ostaa myös tapahtuman järjestävien yhdistysten tuotteita ja tutustua niiden toimintaan.

Tervetuloa!