Sukukansapäivät eli SugriFest Oulussa

Suomalais-ugrilaista kielisukulaisuutta juhlistavaa vuosittaista sukukansapäivää vietetään lokakuun kolmantena lauantaina.

Perjantaina 9.10. – lauantaina 14.11. 2020 on Oulun pääkirjaston ala-aulan vitriineissä (Kaarlenväylä 3) esillä suomalais-ugrilaisia kansoja ja niiden kansanperinnettä esittelevä näyttely. Näyttelyyn voi tutustua kirjaston aukioloaikoina. Vapaa pääsy.

Näyttelyn toteuttavat yhteistyössä Oulun Kalevalaiset, Oulun Suomi-Unkari Seura, Oulun ympäristön Kalevalaiset Naiset, Pohjois-Viena –seura, Suomi-Venäjä Seuran Oulun osasto, Oulun Tuglas-seura, Oulun seudun udmurtit sekä Giellagas-instituutti.

Muu ohjelmatulee nettiin. Teemana ovat eri sukukansojen kielet. Oulun Sukukansapäivien Facebook-sivuille www.facebook.com/sugrifestoulu ja valtakunnallisten Sukukansapäivien sivuille tulee videoita. Lisäksi laitetaan linkkejä sukukansoja käsitteleviin elokuviin, videoihin, dokumentteihin jne.