Karjalan Sivistysseuran vuosikokous la 10.10.2020

KSS järjestää yksipäiväisen heimotapaamisen Helsingissä 10.10.2020 Hotelli Arthurissa, Vuorikatu 19. Päivään on sisällytetty historiaseminaari, vuosikokous sekä tee- ja tarinailta. Teema on ”On monta eri Karjalaa”.

Ohjelma:

klo 11-12 Vuokkiniemi-seuran kokous (Aurola-Sali)

klo 11.30-13 mahdollisuus ruokailuun ja heimolaisten tapaamiseen Hotelli Arthurin ravintolassa (omakustanteinen)

klo 13.30-16.45 Historiaseminaari Suomen ja Karjalan välisestä vuorovaikutuksesta. pj. erikoislähettiläs Heikki Talvitie.

Seminaari striimataan eli lähetetään samanaikaisesti verkossa

osoitteessa https://www.youtube.com/watch?v=IEia9z2wfDQ.

klo 13.30-14.15 Kiistelty sukulaisuus. Suomi ja Karjala 1900-luvulla.

Prof. emeritus Timo  Vihavainen

klo 14.15-14.45 Vienalaiset ja vienalaisuus Suomessa nykyisin: tutkimusprojektin esittely.

Prof. Anneli Sarhimaa, Mainzin yliopisto (netin kautta)

klo 14.45-15.15 Kahvitauko

klo 15.15-15.45 Heimosodista Tarton rauhaan ja työkansan kommuuniin.

KSS:n vpj, historioitsija Pekka Vaara

klo 15.45-16.15 Kotirannoilta tehtaisiin: Itä-Karjalan pakolaisten muistot Suomessa ja Ruotsissa.

Dosentti Seija Jalagin, Oulun yliopisto

klo 16.15-16.45 Kysymyksiä ja keskustelua

klo 17.30 Karjalan Sivistysseuran 114. vuosikokous, Juhlasali

klo 19.30 Karjalainen tee- ja tarinailta, Juhlasali. Tee- ja kahvitarjoilu, kirjajulkaisuja, aivokyly, karjalaista musiikkia esittää Loimolan Voima.

ILMOITTAUTUMINEN JA LISÄTIETOJA: Ilmoittautumisaika on mennyt ohi syyskuussa, mutta ainahan voi kysyä, voiko vielä tulla! Tarjoilujen, vuosikokouksen osallistujille jaettavan kirjan ja koronariskin edellyttämien järjestelyjen vuoksi tarvitaan sitovat ennakkoilmoittautumiset kaikkiin tilaisuuksiin. Ilmoita samalla erityisruokavaliosi. Ilmoittautumiset sähköisesti osoitteessa www.karjalansivistysseura.fi ->Ajankohtaista (linkki avataan myöh.) tai KSS:n toimistoon puh. 050 5055 531 (ma-pe klo 10-15) tai sp:lla toimisto@karjalansivistysseura.fi.

Ohjelmaan voi tulla muutoksia. Tietoja päivitetään nettisivuille karjalansivistysseura.fi ->

Ajankohtaista sekä uutiskanavalle uutiscuppu.karjalansivistysseura.fi ja Facebookiin.

Vuosikokoukseen ilmoittautuneille osallistujille jaetaan maksutta tuore julkaisu Sielunpaloa ja toimintaa, Karjalan Heimo-100 vuosikertaa. Kirjaan on valikoitu noin 250 sivun verran Karjalan Heimossa ja sen edeltäjissä ilmestyneitä mielenkiintoisia artikkeleita ja kuvia vuodesta 1906 alkaen.

Koronaviruksesta ei olla vielä päästy eroon ja siksi tilaisuuksissa on käytettävä maskia!

Tietoa majoitusvaihtoehdoista voi kysyä esim. Hotelli Arthurista puh. (09) 173 441 tai sp:lla reception@hotelarthur.fi. Hotellissa on varattuna huoneita erikoishintaan osallistujille.